Mera pappersarbete

En av dom roligare grejer jag gjort var ju den där burken/krukan av reklamblad. Jag gjorde faktiskt en till, plus en skål. 
Krukan gav jag till min mor, och skålen har jag till att lägga diverse saker som usb-minne och mobilsladd i.
Skålen är gjord på samma sätt som krukorna, fast med 13 stolpar istället för 11 - eftersom den utvidgar sig så är det bra med lite fler så det inte blir för glest. Den var svårare att göra, just för att man måste luta ut stolparna och försöka få en någorlunda jämn utvidgning.
Skålen målades mörkröd med lite guldinslag.
Den här målades tonande från mörkt till ljust, som den gröna, fast i blåa nyanser.
Sen började jag knåpa med en helt annan modell som ju var betydligt svårare och inte heller blev särskilt lyckad ...
 Det enkla var ju att göra botten - på samma sätt som jag gjort på de andra ...
 Flätningen blev krokig och sne och ojämn och det enda hyfsat snygga blev överkanten ...
Aningens bättre såg det ut när jag målat med akrylfärg ...
Med inflätade satinband började det likna nåt, men den är ju fortfarande sne och vind ... 
Jo, det är samma lilafärg, men fotona är tagna vid olika tidpunkter på dygnet och olika ljusförhållanden ...

Read Comments

0 kommentarer: