23 aug. 2012

Grönt kristallarmband

Eftersom jag nu i mitt enögda tillstånd har svårt med finliret - att trä pärlor på en tråd är inte lätt utan djupseende - så får jag leta rätt på saker jag gjort tidigare men inte visat än. Som det här makraméarmbandet med kristallrondeller i två gröna nyanser. Det är knutet med olivgrön vaxad bomullstråd.
 Man trär pärlorna - en och en - på trådarna man knyter med, istället för på den man knyter på. Sen gjorde jag bara den vanliga knuten mellan varje pärlpar.

Jag hade två snören som stomme och eftersom pärlorna har för litet hål för två trådar så blev det fyra ändar med pärlor på.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...