8 aug. 2012

Armband och hänge av tjock aluminiumtråd

En 3mm tjock, men mjuk, aluminiumtråd böjde jag till ett armband och ett hänge. Tyvärr har jag inte så mycket av denna tråd (nån meter kvar), men det är möjligt att jag skaffar hem mer. 
Armbandet lindades med en tunn silverfärgad tråd tillsammans med en massa pärlor i blått, grönt och vitt.
Här är stommen av den tjocka aluminiumtråden. Den är ju mycket formbar men ändå hållfast så den passade bra till just detta projekt.

Mixade glas- och akrylpärlor. Silvertråden lindas runt stommen och pärlorna träs på efterhand. I mitten en kristalldroppe och en silverkula.
Det behövs ju inget lås till detta armband eftersom det håller formen bra.
Aluminiumtrådens ändar är böjda och ihopfästade på ena sidan.
Ett lite enklare projekt var detta hänge. Det var ju bara att forma aluminiumtråden och så trä på hängena. För att få ett litet avstånd mellan "juvelerna" satte jag några splitringar emellan.
Med ett matchande silkesnöre blev det ett halsband.
Snöret avslutades med spiralfästen och ett toggle-lås.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...