7 aug. 2012

Ännu en bekännelse ...

Idag kom en pappa in och sa att han hade en dotter som stulit från mej. Eftersom det inte var pappan till den förra syndabekännaren så blev jag lite paff. Jo, dom hade varit två ... Så nu undrade pappan om hon kunde komma och ställa saker tillrätta - han hade bestämt att hon skulle både lämna igen allt OCH betala för det! Naturligtvis för att hon skulle förstå att det verkligen kan straffa sig att snatta ...
 Och eftersom denna tös fallit för lite dyrare saker - bland annat många strasspärlor - så blev det en kostsam läxa - 424 kr. Vad jag inte kan fatta är hur dom lyckades med detta, för det skedde vid ett enda tillfälle. Jag måste ha varit väldigt upptagen med annat för att inte märka vad som pågick - det allra mesta ligger ju i påsar som måste öppnas och några hela förpackningar for dom ju inte med utan hade plockat ut ur påsarna - jag menar, det krävs ju ganska flinka fingrar för att i lönndom pillra ut några pärlor här och några där ...
Hon blev av med hela skatten och det mesta av sina sparpengar, men hon verkade väldigt lättad när det hela var över ... Hon köpte till och med en pärla av mej ...

3 kommentarer:

Susan sa...

Det var minsann inte illa. Snacka om framgångsrik snattare. :-)

Eva sa...

Du har så begärliga ting
Tösen mår nog bra nu efter sin bekännelse.

Miris Skaparlusta sa...

Jag får skaffa fulare pärlor , hmmm ... Men som tur är tycker dom flesta att dom fina är värda att betala för ...

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...