Mandala-tavla

Så småningom blev den här mandala-tavla målad. Jag gjorde ju en massa skisser i datorn tidigare, och så började jag skissa en på den här pannån. Sen hände inget mer på ett bra tag. Men nu har jag gjort så att varje gång jag gått upp på övervåningen utan någon särskild anledning = varje gång Stella velat att jag skulle följa med upp för att kunna fylla på matskålen ifall den råkat vara tom, så har jag målat lite. Det tog nån vecka men nu är den klar.

Tavlan är målad med akrylfärg på en pannå med ram. Jag hade ju påbörjat skissen , men sen improviserade jag dit en del, och färgerna blev mest slumpmässiga - varje gång jag målat med en färg och det blev över en klick så målade jag något annat med samma färg, så ingen färg gick till spillo.
Det blå fältet och ramen målades med en annan sorts akrylfärg, som är mer transparent - lite som lasyr. Det var kanske inte det bästa valet i detta fall eftersom jag fick måla flera varv för att det skulle bli någorlunda täckande, men jag ska testa den där färgen lite mer och se hur den funkar i olika sammanhang.

Read Comments

3 kommentarer:

Susan sa...

Den blev fin. Min mors väninna målar Mandala på sidenduk. Du kunde kanske också prova det.

Miris Skaparlusta sa...

Tack Susan! Att måla på sidenduk låter alldeles för avancerat för mej - då måste man nog vara mer noggrann än vad jag har tålamod med ...

Susanne sa...

Jättefin och färggrann!