30 juli 2012

Heja Janina - Bolidens Superwoman!

(den här bilden lånade jag från Janinas facebook, med hennes tillstånd)

Janina gör det som de flesta inte vågar - hon ingriper när ett ingripande behövs! Jag träffade henne utanför ICA i onsdags och hon berättade att hon var med i tidnngen Folkbladet. Varför då, undrade jag, och hon berättade. Sen gick jag till biblioteket och sökte rätt på tidningen. Det var en helsida om hennes ingripande! Hon prejade en rattfyllerist och tog nyckeln ifrån honom i väntan på att polisen skulle ta över.
Där stod också att det inte är första gången Janina bistår polisen - en narkotikapåverkad person fick också inse att det finns en tuff brud (trebarnsmamma dessutom) i Boliden!

För den som inte har tillgång till papperstidningen så finns det en förkortad version på nätet. Och nu har hon också hamnat på Aftonbladet - i serien Svenska Hjältar!
********

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...