Gott & Blandat

Med både nya och gamla pärlor släppte jag loss lite häromdan. Det var ett mejl med några bifogade bilder som påminde mej om hur läckert det blir när man blandar pärlor hej vilt. Här kan varenda uddapärla man har komma till nytta.

Så här blev det lite allt möjligt, men mest akrylpärlor (bland annat mirakelpärlor) och daisies och fyrkantiga mellandelar, trätt på tre varv memorywire.. 
Berlocken är ett akryllöv på en hattpinne och två små blommor/kjolar med en liten mirakelpärla. I bakkanten skymtar längst ner ett blått millefiorihjärta.
Det här är ju betydligt mer sansat även om det är färgglatt. Detta gjorde jag egentligen bara för att göra något med de nya lite större silverfoilakrylpärlorna. Jag trädde bara upp dom på elastisk tråd med små daisies mellan. Och så satte jag på en berlock.
 För den som själv vill göra ett alldeles unikt armband, har jag idag plockat ihop fyra påsar med Gott & Blandat. Jag hällde först alltihop i en burk och sen skopade jag upp och vägde upp ca 30 gram - innehållet är alltså helt slumpmässigt, men det består av mestadels akrylpärlor (lite glaspärlor och metallpärlor också) och så en del daisies och andra mellandelar. En påse väger alltså ca 30 gram och innehållet räcker till åtminstone tre varv memorywire, eller något annat. Du som beställer för postleverans kan bara skriva Gott & Blandat 30 gram (eller valfri vikt), eller ange en specifik påse av de färdigblandade. Priset är 1 kr/gram, så det blir 30 kr för dessa påsar.
 G&B nr 1.
 G&B nr 2.
 G&B nr 3.
G&B nr 4.
Kom ihåg att beställa memorywire också om du vill ha det, och eventuellt berlocker eller annat.

Read Comments

0 kommentarer: