29 juni 2012

Massor av nya pandorapärlor

Nu har jag fått hem en massa härliga pandorapärlor! Fler är på gång, men jag visar dom här nu. Det är sex olika varianter, och så hängen med rhinstenspärlor. Alla pärlor är av akryl, har 4-5mm stort hål med sterling silveröljetter, och kostar 3 kr/st (4 kr för hängena).
 Armband med hängen och vita pärlor. Jag använde ett färdigt armband där togglelåsets stav sitter fast med ett klolås så det är enkelt att bara haka av staven och trä på pärlorna och sen sätta fast staven igen.
 Hängena finns i 10 färger och kostar alltså 4 kr/st.
 Hängena består av rhinstenspärlor på pinnar upphängda på hängefästen (silverfärgad akryl). Jag har ju några sådana här pärlor men inte så många färger. Vill man ha en och annan pärla i de här färgerna så går det ju att ta loss pärlan från hänget och knipsa av pinnen. De här pärlorna är 12mm stora. Färgerna är på den övre bilden vit, guldcerise, ljusblå, lila och guld/röd. På nedre bilden rosa, grön, silver, blå och cerise. 
Pärlvita med silveröljett. Finns också med guldfärgad öljett.
 Armband knutet med svart silkesnöre.
Jag använde en pärla som knapp också. Ett liknande armband fast med metallicfärgade pärlor finns här.
 De här pärlorna har pärlemorskimmer och finns i 9 färger - lila, ljusgul, turkos, brun, cerise, gön, ljusrosa, blå och röd.
 Pärlor med svart zebramönster i färgerna grön, mörkröd, rosa, lila, röd, blå, vit och mörk fuchsia.

 Marmorerade i rosa, lila, grönt, fuchsia, mörkgrått, orange, mörkblått, beige och turkost.

 Polkagrisrandiga. Smala och breda regnbågsränder, orange, svart, grön, röd, lila, ljusblå och rosa.
 Krackelerade som påminner om howlit/turkos. I färgerna gråbeige, turkos, orange, pistagegrön, rosa, tegelröd, lila, ljusturkos, gråvit och en transparent röd.
 Halsband gjort av de pärlemorskimrande plus ett hänge (och silverkulor). Alltihop trätt på ett silkesnöre som korsas genom de två översta pärlorna och hänget. Remmen avslutas med spiralfästen och ett toggle-lås.

 Örhängen gjorda av två rosa pärlor, några daisies och silverkulor hattpinnar.
 Krackelerade pärlor på silkesnöre, plus silverkulor. Jag knöt en knut mellan varje silverkula. Avslutat med spiralfästen, klolås och en förlängningskedja.
 Två sätt att hänga upp pandorapärlor på kedjor till örhängen.
 Här trädde jag en längre kedja genom pärlan och satte ihop ändarna med en bindring.
Här satte jag pärlorna på stora bindringar (10-12 mm) som jag sen fäste en kedja i.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...