Karamelliga örhängen och blommigt halsband

Det har inte blivit mycket gjort de senaste dagarna. Natten mot tisdag kunde jag inte somna alls, så på tisdag var jag inte särskilt funktionsduglig. Onsdag var jag fortfarande luddig i huvet så jag inställde alla aktiviteter den dan också. Igår var jag någorlunda som vanligt = bara allmänt håglös. För att åtminstone få nånting nytt till ett inlägg, så gjorde jag ett par örhängen och ett halsband.
Örhängena är gjorda av randiga akrylpärlor i olika färger och ovala tibetsilverringar. Pärlorna är mjukt rektangulära och randiga eller enfärgade beroende på från vilken sida man ser dom. Jag satte dom på öglepinnar och länkade ihop dom tillsammans med tibetsilverringen.

Nog ser det ur som någon sorts polkagriskarameller - jag får ett plötsligt sötsug när jag ser den här bilden!
 Den enfärgade sidan - rosa, röd, vit, lila, orange - gul, brun, grön, blå, svart ljusröd. Pärlorna är ca 15x5x5mm stora och kostar 1 kr/st.

Halsbandet gjordes av träblommor i olka färger. Blommorna har två hål så det går bra att sätta in dom som länkar i en kedja.
Kedjan är grön - jag tyckte det kunde passa som stjälkar till blommorna.
Tyvärr har jag inte så många av dessa blommor - jag har bara 10 kvar. Men jag har en del andra träberlocker här.

Det var en vacker solnedgång i går kväll. Den här bilden tog jag kl. 22.20. Trots att snön ligger kvar i drivor, så börjar man inse att sommaren är nära förestående, då det fortfarande är lite ljust klockan 10 på kvällen ...

Read Comments

1 kommentarer:

farmor ankus sa...

Vilken vacker solnedgång.
HA en bra dag
kram