6 maj 2012

Frågeutmaning

Jag blev utmanad av farmor ankus (Farmors pyssel) att svara på 11 frågor och ställa 11 nya till andra bloggare.

Här är frågorna från farmor och mina svar:
1 Vilken är din favorit mat? Varmrökt fisk - röding, eller lax och potatissallad. Och bönor och linser av olika slag.
2 Vilken färg tycker du bäst om att ha i ditt hem? Alla möjliga färger!
3 Vilket är ditt favo plagg? En skön kofta och mjukisbyxor.
4 Om du skulle välja tidsålder att resa till vilken ? Till civilisationens födelse i Sumer för 6000 år sedan.
5 Om du pysslar vilket är favorit syssla när du är ledig?  Sortera pysselmaterial ...
6 Vilken bok önska du att du ägde?  Min nästa bok = att jag tagit mej samman och skrivit den ...
7 Om du fick byta yrke vilket skulle du  då ta? Antropolog med inriktning på förhistorisk tid. Eller kriminalpolis - nånting som innebär att lösa gåtor ...
8 Vad retar dig mest, så att du blir arg? Det är så mycket så det skulle behövas en helt egen blogg till det. Men idioter som riskerar både sitt eget och andras liv i trafiken är ett exempel.
9 Vilket djur tycker du mest om, elefant,tiger Boaorm,mm? Orangutanger är charmiga!Och pingviner!
10 Vilket träd tycker du mest om? Lönn för de vackra höstfärgerna, och granar för dom utstrålar en sorts trygghet ...
11 Vilken ört använder du mest i din matlagning? Matlagning? Jag som knappt kan koka ägg! Jag slänger i lite vad som helst som råkar finnas till hands ...



Och så ska jag då hitta på 11 nya frågor ... Hummmm ... Okej, här är dom!

  1. Om du skulle byta förnamn, vad skulle du då heta?
  2. Vad fantiserar du om att vilja göra – om du vore mindre feg, eller hade mer pengar?
  3. Vilken egenskap som du ärvt efter din mor eller far, uppskattar du mest?
  4. Favoritgodis?
  5. Svarar du alltid i telefonen eller gör du dej oanträffbar ibland?
  6. Sparar du urvuxna kläder i den fromma förhoppningen att komma i dom igen?
  7. Vill du helst bo i stad eller på landet - lägenhet eller eget hus?
  8. Vilket är ditt bästa sparknep?
  9. Om du fick erbjudandet, skulle du åka på en rymdresa?
  10. Är du morgonmänniska eller nattuggla?
  11. Stämmer ditt stjärnteckens egenskaper med dina - hur typisk är du?

Vem ska då svara på frågorna? Ja, vem som helst med en egen blogg egentligen - det är fritt (lägg in en kommentar här så jag (och andra) kan hitta din blogg och läsa svaren). Några som jag själv skulle välja är Susanne, Elisabet (Æ Design), Susan, och farmor själv då (fast du redan svarat på en annans frågor).


2 kommentarer:

farmor ankus sa...

Tack för att du tog dig tid att svara.
Vilket tråkigt väder ni har haft, snö nu.
Det ska väl komma sol och lite värme tycker man.
Snyggt arband.
Ha en trevlig dag.
kram

Æ Design sa...

Utmaningen antagen :)

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...