Den mystiska påsen ...

Usch vad jag har varit i oform hela veckan! Det beror på att det börjar vara sommar och jag har aldrig varit särskilt förtjust i denna årstid. Nu när jag har hus är det ännu värre - för då vet man att det vankas en massa jobb med hus och trädgård. Min s.k. trädgård är förstås bara en ogräsodling och när jag var ute häromdan, så funderade jag på om jag skulle be en granne med traktor att helt enkelt vända upp och ner på alltihop och så kunde jag bara så gräs - eller möjligen asfaltera alltihop. Hälften av mina hallonbuskar har knäckts av snömassorna och det känns som bara alldeles hopplöst att ens försöka få nån ordning på nånting ...
Så jag har bara sovit bort dagarna, men i morse råkade jag stiga upp redan vid halvnio! Det gick bra en stund, men sen har jag bara försökt att åtminstone andas och överleva fram till det är lagom tid att krypa ner i sängen igen. Och att skriva några inlägg har inte känts inspirerande - jag brukar ju piggna till när jag sätter mej framför datorn, men nu känns det mest ångestframkallande.
Tills den mystiska påsen dök upp ...
För en stund sedan öppnade jag dörren för att släppa in Ziggy och då låg det en plastpåse på bron. Öuhh? Jag tog upp påsen och såg att den innehöll massor av pärlor och annat från min butik!

 Allt detta fanns i påsen! Nog har jag ju sålt en del av dessa olika pärlor och hängen, men jag har svårt att tro att det är någon missnöjd kund som bestämt sig för att lämna tillbaks allt - ingen ringde på dörren. Misstanken blir ju att detta är saker som lämnat butiken utan min vetskap (sånt har ju bevisligen hänt) och nu tyckte någon att det kändes fel ... Jag hoppas det kändes så fel, så det inte händer igen ...


Tack för att du lämnade tillbaks det i alla fall ...

Uppdatering: Den ångefulla gav sig tillkänna.

Read Comments

2 kommentarer:

Iselind sa...

Åhå, jag som trodde jag var ensam om att inte vara så förtjust i denna årstid. Skönt att pärlorna hittade hem, om än på ett lite mystiskt sätt.Om det är någons samvete som spelat in vore rätt uppfriskande. Grymt fina pärlor!

Miris Skaparlusta sa...

Jag tror det är många fler som inte diggar sommaren - men i det här landet blir man sedd som underlig ifall man inte är sol- och värmedyrkare, så folk vågar inte erkänna ...