Collagetavla - Den sjunkna staden

Det var ju för återbruksutmaningen jag gjorde grunden till denna tavla med stämpeltryck. Eftersom den var lite mörk och dyster så tänkte jag piffa upp den med lite collage. Jag fick en kommentar från lopplisa att det såg ut som en sjunken stad, och det hade hon ju rätt i! Det var alltså originalmålningen. Men jag hann göra collaget innan jag såg kommentaren, och kanske försvann den känslan lite nu, men ... Den får heta "Den sjunkna staden" i alla fall.




Det är kul att pussla med olika bilder och texter. Gillar man collage kan det vara bra att skaffa sig ett litet lager av urklipp som man kan sortera i olika kategorier, så går det fortare när man ska göra själva collaget. Sätt dej med en bunt tidningar som ska kastas och klipp ut allt som kan vara användbart - man behöver inte klippa så prydligt, det kan man fixa sen när klippen ska användas. Stoppa urklippen sorterade i plastfickor i en pärm så har du ett urklippsbibliotek där du kan leta efter passande ord, meningar och bilder till dina collage. Och fylla på med nytt efter hand.

Read Comments

0 kommentarer: