24 apr. 2012

Vintagesmycken

Jag hittade några bronssmycken i vintagestil som jag inte kunde låta bli att köpa. Några halsband och ett par armband.
Det här hippiehänget är så läckert - det vill jag ha själv! Men om nån vill köpa det, så okej, jag använder ju sällan eller aldrig smycken ändå ...
Det är alltså av brons (eller bronsfärgat?) med emalj i orange, gult, ljusblått och lila. Det är 62x48mm stort.
 Baksidan är typisk flower power-eran med Peace and Love!
 Det har gått sönder lite - det fattas två knoppar på ena sidan ...
Det har en grov kedja som är 60 cm lång. Pris 145 kr.

 Urtjusig fjäril i med bruna facetterade stenar och sex strasstenar. Fjärilen är 53x55mm stor.
Fjärilshänget har en tunnare kedja, 70 cm lång. Pris 150 kr.

 Bläckfisk på kedja. Den är 51x42mm stor. SÅLD!

Den sitter på en kedja som är 70 cm lång.
 Ett svällande hjärta med glittrig emalj i cerise och petrolblått, och ljusrosa ytterst. Fem små strasstenar upptill.
 Hjärtat är 55x35mm stort. Pris med kedja och allt 120 kr.
Hjärtat kan öppnas och har ett litet magnetlås som håller det stängt. Innermått 28x28mm. 
 Hjärtat sitter på en bronsfärgat kulkedja som är 70 cm lång och har en förlängningskedja som är 6,5 cm - och på den sitter detta lilla hjärta.
 På kulkedjan sitter en pil med strass, 27mm lång.
 Halsband med kedja och runda länkar med turkos strass och rosa cat´s eye.
 En rundel med små blå strasstenar är det också ...
 De runda länkarna är 12mm stora. Halsbandet är 52 cm långt. Pris 55 kr.

 Påfågelsarmband med glittriga stenar i olika färger. Påfågeln är 75x37mm stor och armbandet ca 18 cm i omkrets. Pris 75 kr. SÅLT!
 Det som ser ut som ett lås är i själva verket ett gångjärn - man öppnar upp armbandet genom att vika ut ena delen.
Min varannan vecka-kund Julia fick vara armmodell ... (det är himla svårt att ta kort av armband på sig själv!)
Julia mannekängade för detta hjortarmband också. Det här är faktiskt inte så lätt att få på sig heller, med alla kedjor ... Men läckert!
 Armbandet är ca 17 cm långt och hjorthuvudet är 48x27mm stort med horn och allt. Pris 65 kr.
Hjorten har huvudet täckt av strasstenar.

3 kommentarer:

farmor ankus sa...

Vilka häftiga smycken du har, jag måste nog ta bläckfisken vilken goding.
HA det gott
kram

Anonym sa...

Påfågelarmbandet tycker jag om. är det till ? I så fall vill jag köpa det./ Solveig

Miris Skaparlusta sa...

Solveig - påfågelarmbandet finns kvar så du kan beställa det. Du hittar min mejladress uppe till höger på informationssidan. Eftersom armbandet har den form det har blir det ett "skrymmande" paket (tjockare än 3 cm) så portot kommer att gå på 24 kr.

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...