Halsband och armband med färgglada hängen på silverkedja

Jag har tre nya kedjor och använde den minsta till detta halsband och armband.

 Alla glada färger påminner lite om massaj-smycken ...
 Pärlorna jag använde är dessa som har en matt struktur och är ganska ojämna i storleken. Det rymdes i alla fall sex stycken på en 32mm hattpinne. Jag satte fast hängena med två tomma länkar emellan på kedjan.

 Det går ju hänga på en massa mer på halskedjan men jag nöjde mej med 13 hängen, sen var det dags att stänga butiken ...
De tre nya kedjorna ser ut så här och dom har jag lagt in på inlägget Silverkedjor.
Det är alltså nr 26 jag använt här ...

Och stackars Ziggy har fått på nosen igen - bokstavligen! Det mörka strecket på den vita fläcken är ett rivsår - ännu en närkontakt av tredje graden med Tiger, får jag förmoda (det är inte första gången han fått denna blessyr) ...
"Det gjorde ont, men mest sårad är självkänslan ... Om jag inte haft mina vita fläckar skulle ingen se mina ärr ..."

Read Comments

0 kommentarer: