2 feb. 2012

Värsta istiden!

Huuuuuu, så gräääääsligt kallt det var idag!!!! Jag förfrös nästan fingrarna bara av att gå och hämta posten. Jo, jag hade vantar, men man kan inte ha hur tjocka vantar som helst när man ska hålla i kryckor, och jag vill i alla fall ha en krycka när jag ska ut ifall benet börjar krångla. Träningsvärken har visserligen gått över, men nu får jag attacker av värk inne i benet strax ovanför fotleden, så i morgon blir det nog vila och töj och böj-terapi, och mindre att gå.
Jag hade öppet butiken idag, men som förväntat kom ingen in - mina kunder är nog vettigare än att ge sig ut i onödan i denna istidskyla. Mitt på dan var det -23,4, men det blev nog ännu kallare på eftermiddan - termometern sitter på övervåningen och jag orkar inte gå upp och kolla hur kallt det är nu (det är kanske bättre att inte veta). I butiken var det i alla fall varmt. Det är kallare här i lägenheten på nedre plan - för en stund sedan satt jag i köket med händerna fastklamrade om en kopp te, och med ugnen på med öppen lucka! I morgon och på lördag ska det visst bli ännu kallare, så det är tveksamt om jag kommer att ha öppet på lördag - kanske lika bra att gå i idé några dagar. Brrrrrrrrr!!!!
"Ska du gå ut och patrullera ikväll, Ziggy?"
"Är du tokig!? ALDRIG I LIVET! Jag stannar här och vaktar soffan ikväll ..."

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...