Skottade fram dörren idag

Jag hade ju tänkt öppna butiken igen i morgon (torsdag) och igår lyckades jag övervinna min rädsla för källartrappan, som ju är en förutsättning för att jag ska ta mig ner till butiken. Det var ju inte i den trappan som jag klantade mig, men den är brantare än trappan upp till övervåningen, så den är skrämmigare. Jag tog mig ner och gjorde ett litet besök i butiken och det kändes bra. Vad som känns jobbigt är att jag måste skylta om, eftersom det fortfarande är julskyltat och jag vet inte vad jag ska ställa dit. Som tur är syns inte skyltfönstren så mycket för snödrivorna utanför ...
En liten snödriva hade jag ju också framför dörren, så det var dagens projekt att få bort den så det går att få upp dörren och komma in. Som tur var, var det lätt snö, så det var inget problem att få undan drivan. Däremot höll jag på frysa fingrarna av mig - det var 19 minus! Kallaste dagen denna vinter, men det ska visst bli värre till helgen, huvva!

 Om inget oförutsett inträffar så kommer jag att låsa upp min lila dörr i morgon, på den vanliga torsdagstiden - kl 15.00. Hänger flaggan ute så är det öppet! Hoppas någon trotsar kylan och hittar in ...

Read Comments

0 kommentarer: