Halsband och armband med hoplänkade ringar

Några ovisade saker har jag kvar från "lekterapin". Här är ett halsband av hoplänkade ringar och svarta glasdroppar. Och så några armband.
Jag hade ingen lämplig kedja för att göra det här klart, så jag satte bara dit en halskedja som provisorium för att kunna hänga upp halsbandet för fotandet.
Jag länkade ihop två rader med lite knubbiga silverfärgade ringar, splitringar och bindringar. I den nedre raden hängde jag facetterade svarta glasdroppar. Det krävdes stora bindringar till dessa eftersom hålet förstås är rakt, och mindre ringar har då för mycket "böj".
Mer "kedjeterapi" finns här, med tips om hur man gör.
Ett enkelt armband med samma knubbiga ringar och stora bindringar, och ett klolås.

Armbandet med pärlor och bindringar matchade min tröja och kofta upptäckte jag!
Tre hoplänkade men ganska olika armband.

Jag tror jag använde samma stora bindringar som till halsbandets droppar till detta armband. Pärlorna är ju ganska stora, men de har också stora hål så det var inga problem med att få dit två ringar
Det tredje armbandet är länkat med större tibetsilverlänkar och glaspärlor på öglepinnar.

Ett par örhängen med dessa läckra lila glaspärlor gjorde jag på min första dag av "lekterapi" när jag kommit hem från lasarettet.
Jag satte pärlorna på öglepinnar och använde bindringar för att länka ihop alla delar. Här är den ena av länkdelarna - en "rosett".
Den andra länkdelen är en oval.

Read Comments

2 kommentarer:

farmor ankus sa...

Vilka fina armband du gör.
HA en trevlig helg
kram

Miris Skaparlusta sa...

Tack farmor ankus! Du hade gjort ett riktigt snyggt armband själv såg jag!
Ha en trevlig helg själv - hoppas ni inte har riktigt lika kallt som vi har nu!