3 feb. 2012

Fyra armband

Ytterligare några armband från den avslutade "lekterapin". 
Ett armband med agatpärlor i olika nyanser, strassrondeller och en röd pärla med lite kinesiskt stuk. Och ett armband med lila jadepärlor, gröna glaspärlor, strassrondeller med guldfärgad vågig kant, och en stor glaspärla.

Den röda pärlan var en uddapärla jag hade. Agatpärlorna är 8mm stora, liksom strassrondellerna.

Agatpärlorna varierar mycket i färg så det blir mer livfullt än om dom var precis likadana. De kostar 1,50/st.
De lila jadepärlorna är 6mm stora och kostar 1 kr/st. De gröna glaspärlorna hade jag bara några av. Strassrondellerna är 6mm och kostar 1 kr/st. Den stora beigerosa var en uddapärla. På ömse sidor om den är en guldfärgad pärlhatt (phg100).

Sen är det två armband med de blodröda och klarblå glaspärlorna jag fick när jag nyss kommit hem efter benbrottet. Jag använde ju dom till ett par örhängen när jag började min "lekterapi", tillsammans med akrylrispärlorna som jag fick samtidigt.

De blå kombinerade jag med svagt grå kristallrondeller 4x6mm (1 kr/st) och strassrondeller (50 öre/st).

Här är samma strassrondeller och små orangeröda glaspärlor.
Alla armband är gjorda på elastisk tråd.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...