5 jan. 2012

Virkterapi

Som omväxling till pysselterapin, så är det ju läge för virkterapi, eftersom denna terapiform med fördel utföres i soffan.
 Så jag har gjort en (1 st) socka. Det är ju tänkt att bli två, men det dröjer ju ännu ett tag innan jag kan använda normala sockar på båda fötterna, så det är ingen brådska med nummer två. Eftersom jag inte har någon beskrivning utan experimenterar, så är jag bara halvnöjd med denna socka. Det var ju hälen som blev lite knepig och även om jag fick ihop det någorlunda, så blev inte passformen så bra som jag önskat. Om jag lyckas komma på en bättre lösning till socka numro två, så kan jag riva upp den här (skaftet och hälen) och göra om.
Själva fotdelen duger i alla fall och sockan är varm och skön. När jag är nöjd med hälpartiet ska jag också göra ett längre skaft så blir det varmare om benen också.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...