10 jan. 2012

Virkterapi - socka nr 2

Nu har jag virkat socka numro två, med en annan häl än den första. Och den blev ju bättre, så nu återstår att riva upp och göra om den första så jag får två någorlunda likadana sockar.
Någon riktig virkbeskrivning kan jag inte göra, men det går kanske att lista ut från bilderna hur hälen är gjord - tillsammans med min bristfälliga beskrivning nedan.
Efter rundvirkningen av fotdelen började jag att virka fram och tillbaks från mitt under hälen och ökade med en fastmaska + en smygmaska i varje ände innan vändningen (och började med en smygmaska) tills hälen var lagom hög (kunde ha gjort ett par varv till också). Sen bytte jag färg och virkade skaftet med stolpar.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...