Utsikt genom trappfönstret

Varje dag hasar jag mig uppför trappan för att städa kattlådan - jag valde att låta den vara kvar på övervåningen så jag skulle ha en bra anledning att ta mig upp och faktiskt få lite motion. Och varje dag stannar jag till och tittar ut genom trappfönstret för att se hur världen ser ut, för jag har ju inte varit ut på flera veckor.
Idag kom jag ihåg att ta med kameran och här är några bilder från mitt trappfönster.

 Det var ju en strimma sol idag så det såg ut som en härlig dag för en promenad, för den som har två fullt fungerande fötter ...
 Grannhuset har stått tomt några år, men har nu en ny ägare som tänker rusta upp det och hyra ut lägenheterna. Jag hoppas det verkligen blir av, för det är väldigt synd att ett så stort och i grunden fint hus ska stå och förfalla. En annan sak som förfallit denna vinter är stängslet till Stellas uterum - i vanliga fall brukar jag ju vara ute och skaka ner snön från stängslet, och ta mig in i rastgården och skotta bort snön från "lekplatsen" med hyllor, koja, balansspång och "trappor" så hon kan gå ut en sväng om hon skulle vilja. Nu är det väl bortåt en meter snödjup så jag tror hon får vänta tills det blir vår ...
 Ett rejält snöberg har min granne Seth kört upp på min bakgård med traktorn. I vanliga fall brukar också min granne Börje köra snöslungan och röja undan upp till garaget, men nu har han halkat och slagit sig så han är inte riktigt i form, och jag har ju inte haft något behov av att komma mig till garaget på senaste tiden. Men när Tim kommer upp nu till helgen ska han få ta fram sparken, så jag äntligen kan börja ta mig ut och kunna gå och handla själv - det är fördelen med att bryta benet på vintern, man kan ha sparken som rollator!
Det är så fint med snön i träden och som tur är har alla mina grannar träd som jag kan titta på, för min tomt måste vara den enda i hela Boliden som inte har ett träd! Jag vill ha en gran och några lönnar, jag har tänkt ända sen jag flyttade hit att jag skulle köpa några träd, men det har inte blivit av. Jag skulle behöva anlita en trädgårdsarkitekt och en trädgårdsmästare för att skapa en trädgård för jag har varken kunskap eller tillräckligt intresse för att få nån ordning på min tråkiga tomt. En damm och ett vattenfall skulle vara trevligt ...

Read Comments

0 kommentarer: