Slut med lekterapin

Sen jag blev av med gipset har jag inte pysslat alls, nu är det bara töj och böjterapi som gäller. Efter besöket hos sjukgymnasten var jag lite övermodig och struttade omkring lite väl mycket utan kryckor, så idag trodde jag att jag drabbats av benhinneinflammation. Förhoppningsvis är det bara vanlig hederlig träningsvärk, i alla fall har jag tagit det lite lugnare idag. Dagens stora bedrift var att jag tog mig nerför källartrappen och gjorde en snabbvisit i butiken. Det verkar fullt möjligt att kunna ha öppet på torsdag - men om någon ska kunna ta sig in, så måste jag få undan snön framför dörren, så det får bli ett projekt för morgondagen (fast det är visst mer snö på väg så jag kanske är insnöad på torsdag igen). 
Några saker från lekterapin har jag fortfarande inte visat, så här är ett par örhängen i grönt som jag gjorde för en eller två veckor sen.
Här är det två gröna glaspandorapärlor, ett par turkosa mirakelpärlor (längst ner), ett par mindre turkosa pärlor (längst upp). Och så några större tibetsilvermellandelar, daisies och strassrondeller, och pinnar med liten knopp.
Längst upp en ring som fästs med en "åtta" i öglan på pinnen. De där ringarna har jag använt till att göra kedjor, som på det här halsbandet, och detta. Några ingår också i detta halsband. Ett armband med ringarna  inflätade i ett mockaband. Ett halsband och ett armband kommer också i ett senare inlägg.

Guld och mintgrönt. De här stora pärlorna är gjorda av cernitlera för många år sedan.Ett par örhängen där guldkedjor bakades in i pärlorna finns här. De stora guldringarna ska egentligen vara pärlramar men de har så små hål att ingenting går igenom, så de får användas på andra sätt som här. Ett par andra örhänger där dessa lite skeva guldringar användes finns här.
De här örhängena är gjorda på pinnar med stor knopp och med ett par strassrondeller på var sida om den gröna pärlan. Och så är det en mellandel i guldfärgat tibetsilver. Flera av dessa mellandelar med diagonalt hål användes tidigare till ett par andra örhängen. Den stora guldringen sattes fast direkt i öglan på örkrokarna och pinnen, fast det var lite tajt.

Read Comments

0 kommentarer: