Pysselterapi dag 3 och 4

Dag tre och fyra av min pysselterapi blev det armband.
Ett mer tidsödande och ett snabbgjort dag 3.
Läckra gröna cat´s eye-pärlor av akryl (jag har andra liknande av glas), en blå glaspärla och några turkosa aluminiumrondeller.

Hängen av färgglada akrylpärlor satta på pinnar. Jag satte dem på en kedja och satte på ett toggle-lås.

 De där rispärlorna kan jag ju inte låta bli. Egentligen är dom lite för långa att användas till armband - det blir lite kantigt - men jag ville ändå göra ett. Tillsammans med några olika runda röda pärlor och små daisies så blev det ett tvåradigt armband. Jag använde elastisk tråd och knöt på en tvinnad metallring.
 Av en lite större röd akrylpärla gjorde jag ett hänge som sattes på ringen.

Och så hittade jag en påse med pärlor gjorda av cernitlera för så där trettio år sedan. Några stora svarta och några gula med svart mönster - alltså Skellefteå AIK:s färger. Inte för att jag är hockey intresserad (jag var det för fyrtio år sedan - då hejade jag på Sovjet), men ett AIK-armband måste jag ju göra av dessa pärlor. Jag kompletterade med några svarta runda, en gul akrylpärla och ett par små gula cat´s eye-pärlor.

Read Comments

0 kommentarer: