4 jan. 2012

Pysselterapi dag 1 och 2

Nu har jag kommit cirka halvvägs på vägen mot att bli tvåbent igen - skööönt! Men det gäller att fördriva dagarna, för fortfarande är det ändå tre veckor kvar innan jag blir av med gipset. Det känns som en enda lång väntan och jag är väldigt dålig på att vänta - fem minuter kan stressa upp mej så jag känner mej som jag ska förvandlas till Hulken - det var av den anledningen jag valde att bryta benet av mej till sent på kvällen då det var stiltje på akuten ;-)
Min dåliga stand by-funktion innebär t.ex. att jag har svårt för att göra något medan jag väntar, för jag kan inte koppla av och fokusera. Så jag har egentligen ingen större pyssellust dessa dagar, men tvingar jag mej så jag kommer igång, så kan det i alla fall bli något. Här är årets första skapelser.
 Jag gjorde ju några örhängen tidigare av de nya rispärlorna. Sen fick ju Tim hämta upp en låda med diverse smyckematerial, så nu kan jag variera mej lite mer. Jag hittade ett par av de här hängena med flera öglor och tänkte det kunde bli snyggt att kombinera med rispärlorna. Och jag tycker örhängena blev riktigt tjusiga, om jag får säga det själv ...
Några bitar silverkedja (förlängningskedjor) avslutades med blå glasbikoner på pinnar. Samma små mellandelar som på de förra örhängena.
I öglan i mitten satte jag bara en blå bikon utan mellandelar på pinnen.
Dag två satt jag och knåpade ihop en kedja av stora (10mm) bindringar och 5mm splitringar.
På bindringarna satte jag 4mm mörkröda glaspärlor med silverrand. Pärlorna har bara så pass stort hål att det går att trycka in ändarna på bindringarna, så dom döljer öppningen och rullar heller inte omkring. Den här kedjan satte jag sen ihop med en "riktig" kedja (nr 23). Och så satte jag på ett vanligt klolås.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...