Mer kedjeterapi

Om ett par dagar infaller det kinesiska nyåret och tidigare gjorde jag ett armband med kinesiska bronsmynt och tigerögapärlor. Nu har jag knåpat ihop ett halsband också, i lite annan stil med bara metall.
 Ett enda mynt satte jag på men det skulle ju vara enkelt att sätta dit fler - fast dom är ganska tunga så det kan ju bli jobbigt med för många.
 Jag länkade ihop kopparfärgade splitringar med små guldfärgade bindringar. Det är enkelt och med lite tålamod kan man ju utveckla det betydligt mer än jag gjorde - det är bara att bygga på, på bredd och höjd som man vill.
En enkel kedja går snabbt att sätta ihop.
Om man ska sätta ihop flera rader kan man göra på lite olika sätt.

Det här är enklast och det var så här jag gjorde till det här halsbandet. Här är de större ringarna sammanbundna lodrätt och vågrätt och hamnar rakt under varann.

Här sätts ringarna ihop diagonalt så raderna blir förskjutna i förhållande till varann. Det här blir snyggast om man vill ha en prydlig triangel. Använder man bara bindringar kan man också göra så här.


En tredje variant är en kombination av de två första, medn både diagonala och vågräta/lodräta bindringar. Se också kedjeterapin här.

Read Comments

0 kommentarer: