Ljusrosa pysselterapi

De där akrylrispärlorna är jag fortfarande tänd på och igår påbörjade jag ett armband med de ljusrosa. Det var ett ganska tidsödande projekt, så det blev inte klart förrän idag - men då hann jag göra ett par örhängen också.

 Förutom de rosa rispärlorna använda jag små transparenta iriserande glaspärlor (som skimrar som små såpbubblor). Pärlorna sattes på öglepinnar som sattes på två bitar kedja.
 Det jobbiga var att sätta fast öglepinnarna på kedjorna - jag använde inte bindringar utan satte direkt på kedjorna. Ändarna på kedjorna satte jag ihop med stora bindringar och så satte jag ett klolås i den ena ringen.

 Örhängena var betydligt enklare. Jag satte pärlorna på hattpinnar och sen hängde jag upp dom på ett par creoler.

 Jag gjorde också en halsbandshängesvariant med örhängesdelarna.
Jag satte pärlhängena på en lång hattpinne (60mm) med en liten pärla mellan varje. Jag knipsade av hatten på pinnen och gjorde öglor i ändarna - ganska stora öglor så att halskedjan skulle gå igenom - och böjde den till en halvcirkel. Kedjan är denna.

Uppdatering 120221: Ett par liknande hängen med lila resp. turkosa pärlor. På det inlägget kan du också se alla färger jag har för tillfället av dessa akrylrispärlor. Av de turkosa gjorde jag tidigare pärlberlocker som jag satte på ett halsband av stora bindringar.

Read Comments

0 kommentarer: