7 okt. 2011

Del 12 färdigskriven!

Nu gjorde jag ett ryck och fick äntligen klar del 12 till novellserien "Hur ska det sluta?".
Del 12 behandlar ju december månad så nu är jag ju ute i god tid (fast det var ju till december förra året det var meningen att vara klart, hm). Alltså är serien färdig nu - januari till december år 27.394 f.Kr.
Det knepiga med att skriva dessa tolv noveller var att jag bestämt att alla skulle vara lika långa, dvs. fyra A4-sidor (Times New Roman 12 pt) - det allra första kapitlet jag skrev råkade bli just så långt. Så ibland har jag fått förkorta och ibland fylla ut med mer text för att få ihop det. Och ibland har jag fuskat och töjt lite på sidorna genom att göra marginalerna lite mindre - det fick jag göra nu för att få in ett par rader på slutet om mammutarna, dom ska ju alltid avsluta delarna.

Här finns del 12, och här börjar du för att läsa alla delarna från början. Kommentarer vore roligt ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...