Ur gömmorna - applicerade hängselbyxor

Susannes blogg (hon har mycket roliga pysselidéer) visade hon ett projekt med en applicerad tavla. Då kom jag ihåg hängselbyxorna jag gjorde för närmare 30 år sedan - det var alltså på den tiden då jag var mer kreativ, och ambitiös nog att lägga lite mer än en kvart på att förverkliga mina idéer ...
 Ett höstlandskap täcker dessa byxor och bland molnen flyger ett flygplan. Kanske var det ett minne av dessa byxor som senare fick Tim att vilja bli pilot (eller så vill alla pojkar det, och även flickor som jag). Nu blev han visserligen inte pilot men väl flygingenjör.
 Baksidan visar snötäckta fjäll och ett vattenfall med en sjö nedanför. Stommen till byxorna är ett par återvunna vuxenjeans och applikationerna består ju av en massa olika tygrester, bland annat ett tyg med lövformer som passade som träd. Jag fick faktiskt ett hedersomnämnade för dessa hängselbyxor i någon applikationstävling i Ica-kuriren.
Tyvärr hittade jag ingen bild där Tim har dessa byxor på sig. Men jag hittade en där han har ett par andra hängselbyxor med lite roliga fickor och knälappar - att han ser lite butter ut kan ju knappast bero på byxorna ... Den gröna plyschtröjan är en omsydd vuxentröja.
Det finns en massa andra bilder också som vittnar om att det arma barnet fick utstå väldigt mycket hemsytt ...

Read Comments

2 kommentarer:

Amigurumiwoman sa...

Men så fina byxor! Vilket jobb du måste lagt ner på dem.

Miris Skaparlusta sa...

Tack! Det tog säkert några timmar, men det var ju på den tiden när jag var ung och energisk ...
Fin blogg du har - jag ska lägga den till min blogglista.