Stella på Youtube

Natten mot lördag sov jag inte en sekund, så vid sextiden på morgonen satt jag i sängen och lekte med apparna i min nya mobil. Stella kom och la sig i mitt knä och då kom jag på att jag skulle testa att filma med den inbyggda kameran. Och det gick ju bra. Sen steg jag upp och satte mej framför datorn för då kom jag på att jag skulle se om jag kunde lägga upp filmen på Youtube - jag brukar ju titta på andra katter där.
Tre timmar senare hade jag fortfarande inte lyckats med det. Jag hade filmat med så hög upplösning så jag behövde krympa fimen på nåt sätt för att det skulle gå. Och jag googlade och laddade ner program och försökte med alla möjliga inställningar men filen blev bara större. Till slut fick jag ner filstorleken till drygt 3MB, men fortfarande var det problem med att ladda upp den. Kanske var min dator utmattad av alla övningar, men nu (efter att faktiskt ha sovit i natt) gjorde jag ett nytt försök och nu gick det!

Nu provade jag också att lägga in klippet direkt här i inlägget, men om det inte kommer upp så kan du gå till Youtube-videon. De flesta som varit in i butiken har ju också träffat Ziggy eftersom han ofta följer med kunder in. Men inte många har träffat Stella, som ju inte springer ute och dessutom är rätt folkskygg, så därför tyckte jag det kunde vara kul om hon också fick visa upp sig lite, hon är ju så söt!
Här är en bild från när hon var mindre ...

Read Comments

0 kommentarer: