7 sep. 2011

Smyggjorda örhängen

Förutom några armband så smyggjorde jag också örhängen under semestern ...
Här ett par med tibetsilverfjädrar och rektangulära akrylhängen.
Orange rektangulära akrylhängen + guldringar och några länkar från en halskedja. Jag hade använt en kedja till ett halsband men kortat av kedjan så det blev länkar över och dom måste ju förstås återvinnas! Ringarna har jag nog inte visat förr - det är egentligen pärlramar, men hålen är så trånga så det går inte få något igenom. Så man får länka ihop dom eller använda dom på något annat sätt.

STORA mörkröda akrylpärlor med kantig form. Satta på pinnar med stor knopp och med en pärlhatt (phg90) och ett hjärta (finns också silverfärgat) ovanpå.
Ljusblå i samma modell som de mörkröda ovan (finns också gröna och svarta) + pärlhattar i två storlekar ovanpå varann (exakt vilka är jag inte alldeles säker på men troligen phts100 och phts65) på pinnar med liten knopp. Och så en liten blåturkos bikon längst upp.
Här är det snäckskalstrekanter och några ringar som länkats ihop med öglepinnar.
Stora ceriselila metalliga akrylpärlor, pärlhattar (phsblomma), några daisies och runda glaspärlor på pinnar med liten knopp.
Knubbig blå ängel. Runda blå metalliga akrylpärlor, pärlhatt (phts75) under, samma blomformade pärlhatt som ovan, vingar med hjärta, glaspärla och en daisy som gloria.
Örkrokar hittar du här, men jag har ju några andra modeller också (har jag verkligen inte lagt upp dom?). Här syns brisyrer och allt i ett ringar ändå. Har också såna här njurformade
Jag får nog ta och göra en uppdatering på örkroksinlägget ...

2 kommentarer:

farmor ankus sa...

Snygga smycken, jag ville fråga om du har fått in nya pärlor mm.
Ha det gott
kram

Miris Skaparlusta sa...

Tack för kommentaren! Jag har inget nytt (utom några akrylpärlor som jag inte prissatt än), för jag har haft inköpsstopp under sommaren, men det är väl dags att börja kolla efter nya frestelser, så det dyker väl upp lite nyheter längre fram.
Ha de bra!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...