Mobilväska till min nya app-arat

Jag har faktiskt gjort något annat än smycken nu - en liten mobilväska nämligen!
 Av dubbel filt (två olika färger) och dekorerad med ett brett band som syddes fast för hand i sicksack och ett glittrigt band ovanpå. Eftersom mobilen i sig är så oglamorös - svart - så behövs det ju lite glamour på väskan!
 Ett magnetlås för väskor gör det enkelt att stänga väskan. Remmen är ett skosnöre som jag hittade i mina gömmor och som var alldeles lagom långt.
Mobiltelefoner är egentligen inte min grej - jag vill absolut inte vara nåbar jämt! Däremot behöver jag någon sorts livsstrukturerande påminnelseapparat som tjoar till och talar om vad jag borde göra just nu, så det blir något gjort och jag inte fastnar i nånting meningslöst hela dan. Och då har jag ju kommit på att såna här mobiler som man kan ladda ner appar till kan vara mycket användbara. Alltså köpte jag en androidmobil, en utgående modell som nu bara kostade halva priset, nämligen en Sony Ericsson X10 Mini Pro. Det fiffiga med den är ju också att den har ett litet tangentbord - mycket smidigt när man ska knappa in små kom ihåg-lappar! Egentligen tänkte jag använda mig av voice memo (det var den appen som fick mig att bestämma mig) kopplat till en kalender, men det visade sig alltför bökigt ändå, så det är enklare att knappa på tangenterna.
Ett annat problem (förutom att strukturera tillvaron) är ju att jag inte kan somna och jag skulle gärna vilja slippa använda piller för att kunna knoppa in på kvällarna. Så jag skaffade 3 appar (har inte bestämt vilken som är bäst än av den, den och den) som spelar upp ljud av t.ex regnoväder eller annat rogivande. Nu har vi visserligen haft mycket regn de senaste veckorna, men det är liksom inte tillräckligt mycket smatter på fönsterblecket för att räcka som sömnpiller - jag behöver ordentliga oväder! Däremot har det regnat tillräckligt mycket på förmiddagarna ibland för att varken jag eller katterna ska känna någon som helst lust att stiga upp ur sängen - igår låg Ziggy och snarkade ända till 20 över 1 på e.m - jag steg faktiskt upp lite tidigare ändå.
Skulle jag trots allt ligga sömnlös eller vakna onödigt tidigt så har jag också en sudoku-app att fördriva tiden med ...

Read Comments

1 kommentarer:

Eva sa...

Snygg väska, klart det ska vara glamoooooor.