Linas unika manetörhängen

Just det - manet - inte magnet! Fiffiga 10-åriga Lina knåpade ihop ett par fantastiska örhängen i tisdags - och visst ser det ut som maneter med långa tentakler? Hon använde klockkjolar i två blå nyanser, nylonsnöre i tre nyanser och ett par silverfoilhjärtan och två akrylprismor. Det var en hel del knåpande med att få fast tentaklerna men Lina vet hur hon ska ha det och löser det mesta - och om hon inte blir arkeolog så kan hon nog bli smyckedesigner!
Magnetörhängen gjorde däremot Maja och Klara tidigare.
Själv var jag ute i skogen i söndags och hittade koraller ...
Den här knallgula saken uppenbarade sig bland barr och kvistar och såg verkligen ut som en korall. Jag förstod att det var någon sorts svamp, men jag har aldrig sett en sådan förut.  Jag googlade när jag kom hem och fann att det var en korallfingersvamp!

Read Comments

2 kommentarer:

farmor ankus sa...

Vilken knasig svamp, men fin.
Örhängena var gulliga.
HA det gott
kram

Miris Skaparlusta sa...

Ja, det skulle ha varit kul om man kunnat ta rätt på den där svampen och konserverat den på nåt sätt så den behållit både färg och form, men förmodligen skulle den bara skrumpna ihop.
Lina uppskattar dom positiva kommentarerna på hennes skapelser - dom är ju välförtjänta.