3 sep. 2011

Drömmerier

Eftersom det fortfarande går segt med skapandet, så ska jag i alla fall peta in en notis om att jag gjort ett inlägg på den allvarligt försummade skrivarbloggen. Fortfarande har jag inte gjort klart sista novellen i "Hur ska det sluta"-serien (skulle ju ha gjorts i december i fjol!), men innan kommande jul ska jag väl ha fått ihop den om jag skärper mej lite.
Men nu gjorde jag ett inlägg om drömmar. Jag råkade komma ihåg ovanligt mycket av mina drömmar häromnatten och dom hängde ihop (kanske var det en enda lång dröm), så det blev liksom en berättelse.
Det gäller att inte sova alltför gott om man ska minnas drömmarna - man behöver ju vakna till lite för att kunna lägga drömmen på minnet. Man ska absolut inte bli brutalt väckt av en väckarklocka (ett tortyredskap enligt min åsikt) då hinner man inte se röken av drömmarna förrän dom självförintas, men att dela sovplats med en katt (eller hund modell mindre) är lagom störande - varje gång man ska ändra ställning måste man vakna just så pass att man kan räkna ut hur man ska kunna slingra sig runt det där hindret som placerat sig någonstans mitt i sängen ... Yogaträning får man på köpet.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...