Äntligen lite nyheter!

Jag har ju haft ett långt inköpsuppehåll, men för ett par veckor sedan beställde jag lite saker. Lite påfyllnad av sånt som tagit slut, men också ett par nyheter.

 Festliga ringa i olika färger. De är av metall ca 18mm och reglerbara. "Knoppen" är en virad spiraltråd. Jag har en av vardera röd, cerise, turkos och lila (såld), och två av rosa, kungsblå och den oljeskimrande. De kostar 10 kr styck.

 En silverfärgad pärlhatt som påminner om en cape (därav varunamnet), höjd 12mm och flexibel vidd. De kostar 1 kr st. Övriga pärlhattar hittar du här (jag lägger in dessa där också så alla finns på samma inlägg).
 Dessa pärlhattar passar särskilt bra till droppformade pärlor som dessa lila kristalldroppar.
De här vingarna har jag haft förut i silverfärg, men dom tog slut och det var inte lätt att få tag i nya men nu hittade jag dom och det var därför jag gjorde den här beställningen. Samma säljare hade också samma modell i glänsande guld, så då blev det såna också. De är cirka 19mm mellan vingspetsarna. Övriga vingar finns här.
Och så köpte jag mer såna här tvåradiga silvriga blingmellandelar.
Jag gjorde ett smyckeset med dom nu i kväll - kolla här.

Read Comments

6 kommentarer:

farmor ankus sa...

Så fina smycken, det är kul med nya saker.
HA det gott
kram

haggalen sa...

Fina saker! Jag har inga möjligheter att besöka din butik eftersom vi bor flera mil från varandra. Men jag kanske kan köpa via posten? Är intresserad av ringarna och cape. Jag har också en annan fråga angående dina fina höghus motiv som du målade i en av dina tavlor. Jag undrar om jag får måla av dem och använda dina höghus som motiv i mina skapelser och som jag kommer att lägga upp på min blogg. Jag kommer då givetvis länka till din blogg.

haggalen sa...

Du kan skicka svar på min mail
Haggalen@hotmail.com

Miris Skaparlusta sa...

Det går bra att beställa smyckegrejer för postleverans. Och visst får man använda mina saker som inspiration, det är det bloggen är till för. (jag skickar ett privat mejl till dig, Susanne)

haggalen sa...

Tack!Detsamma får du gärna göra.

Æ Design sa...

Vilka underbart vackra örhängen! Får samla till en ny beställning snart tror jag!