21 aug. 2011

Tvärnit

Det har blivit lite glest mellan inläggen på sistone och det beror på att jag förra veckan drabbades av en stressallergichock. För många stressorer på en gång som orsakade flera sömnlösa nätter, illamående vid blotta tanken på mat eller något som helst ätbart, ångest och totalt noll energi - jag hade fullt upp med att bara försöka andas. Nu har jag i alla fall sovit i veckan, men fortfarande känner jag mej ungefär lika livad som en sprucken ballong och matfobin hänger kvar (ska rensa ur kylskåpet nån dag när jag orkar och köpa hem en tomat eller nåt sånt som känns fräscht).
Så det har förstås inte blivit något gjort som är värt att skriva om (röjde upp i ett par garderober idag i hopp om att hitta en massa kläder att göra av med, men tyvärr behöll jag det mesta ändå, fast det blev åtminstone mer ordning). Och eftersom jag fortfarande känner det som att jag behöver sova dygnet runt i några veckor till, och jag även i vanliga fall har lång startsträcka, så lär det inte hända mycket den närmaste tiden heller.

2 kommentarer:

farmor ankus sa...

Ush det kändes jobbigt, jag hoppas du snart ska känna dig bättre.
Ha det gott
kram

Miris Skaparlusta sa...

Tack farmor ankus! Idag känns det faktiskt mer hoppfullt, även om jag fortfarande har matfobi så är jag åtminstone mindre trött. Kanske hjälpte det till att det var riktigt fint väder idag som omväxling!

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...