2 juli 2011

Slutfriat för Stella - för denna gång ...

Idag var Stella väldigt trött och låg kvar länge i sängen efter att jag stigit upp. I vanliga fall hoppar hon upp så snart jag gör en minsta ansats att stiga upp. Men nu har hon varit på friarhumör hela veckan, då hon suttit ute i rastgården och vrålat över nejden - sen har hon kommit in och med ett hest bräkande beklagat sig över bristen på friare. Eller över detta att de bara kan pussas genom ett stängsel - för en friare hade hon i alla fall ...
Vad han heter vet jag inte, men söt är han. Bilden är tagen genom trappfönstret för jag ville inte gå ut och kanske skrämma iväg honom. Och så sitter han som sagt på andra sidan stängslet (i potatislandet). Tyvärr fick jag ingen bild av dem tillsammans för Stella satt aldrig still nån längre stund. Först spelade hon ointresserad och satt en bra bit från stängslet och tvättade sig. Sen gick hon utefter stängslet och fick honom att följa efter (hon sneglade över axeln för att se att han hängde med). Dom nosade lite på varann i nästa hörn, men sen gick hon in i sin "djungel" en stund innan hon kom fram igen och hoppade genom en buske och skrämde honom. Så där höll hon på. Friaren var dessutom lite nervös för att fjällans brorsa skulle komma och ge honom på pälsen, men Ziggy (som är en riktig fegis) höll sig på bron och låtsades ovetande (han klev ner från bron och upptäckte nykomlingen men retirerade).

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...