Dagens örhängen

Idag fick det bli några örhängen.
Till dessa använde jag pandorapärlor, stora knoppinnar, pärlhatt (blomma), vita pärlor, små daisies och små silverkulor.
Ett par udda matta blå droppar satte jag klämfästen på. Dessa fästen har ett övre fäste för att sättas direkt på ett halsband och det är för stort för att sättas på örkrokar, så fick jag välja mellan att ta bort det fästet, eller sätta en bindring i fästet. Som synes valde jag det andra alternativet, för fästet är ju snyggt och funkar som designdetalj ändå.
Trafikljus. Här lyser alla färgerna samtidigt så det kan ju bli lite förvirring. Det är små (4mm) glasbiconer (finns i fler färger också) och så är det glasklara rondeller med mjuka facetter. Det ser kanske ut som om det är hoplänkat med tunna bindringar, men det är en bit smyckewire som jag trätt omlott genom rondellerna och sen genom biconerna. För att knyta ihop och avsluta wiren använde jag knutgömmor.
De här började med att jag satte små svagt lilafärgade (med AB-lyster) pärlor (finns också röda, användes till ett armband) på öglepinnar. Fem pärlor på varje pinne och fyra pinnar till vardera örhänge. Jag gjorde en ögla i andra änden och böjde pinnarna till u-form. För att sätta ihop örhängena började jag med en liten blå bicon och så satte jag de fyra pärlpinnarnas ena ögla på en hattpinne. Sen den stora blå pärlan och så petade jag dit den andra änden av pärlpinnarna - det var den svåra delen. Och ovanpå det ett par till biconer och en likadan pärla som på öglepinnarna, och avsluta med en ögla på hattpinnen.
Här syns det hur öglepinnarna är staplade på varann.
Och så till sist ett par örhängen med mirakeldroppar och runda mellandelar som har olika mönster på vardera sidan. De är monterade på pinnar med liten rund knopp.

Read Comments

0 kommentarer: