22 juni 2011

Städfynd blev armband

Mitt ändlösa försök att städa upp pysselbordet har inte precis resulterat i någon märkbar förbättring sen sist - i själva verket är det nog värre än någonsin. Men jag gör ju mina tappra försök och plockar och sorterar och ... så hittar jag ju några pärlor eller nåt annat som bara måste bli till något. T.ex. de här stora silvriga mellandelarna, och de där små berlockerna, och så låg det ju en påse med svarta pärlor där också, och den elastiska tråden finns ju där - jag menar, det var ju bara att sätta ihop det ...
 Visserligen älskar jag färg, men svart och silver är en stilig kombination  ...
Jag trodde att jag visat dessa mellandelar tidigare men jag hittar dem inte på bloggen, så de ligger väl på väntelistan. De små runda berlockerna finns i alla fall här. De svarta pärlorna är av akryl och facetterade, ca 10mm, och jag har gröna, röda och blå likadana (tror jag). Jag har en bunt nya akrylpärlor som väntar, så de kommer snart (när jag orkar - jag är både tröttare än vanligt (vilket inte vill säga lite) och har haft huvudvärk ett par dar, kan vara vädret eller stress eller dåliga matvanor och obefintliga sov- och motionsvanor).

När jag tittar på bilden här ovan, så ser jag en spegling i den blanka pärlan - och det måste ju vara jag, i min lila fleecejacka och orange halsduk! Jajamän, det är så kallt nu så jag måste ha halsduk på mig inomhus! Jag trodde att när jag blir klimakteriekärring så kommer jag inte mer att behöva polotröjor och halsdukar, för det vet man ju hur varmlivade sådana tanter är. Men icke, jag är minst lika frusen som tidigare - stundtals värre. När jag var ung hade jag inga problem med att det drog kallt kring nacken (även om jag i övrigt var frusen), det var bara gnälliga tanter som klagade på det så fort man försökte öppna ett fönster. Nu är jag en gnällig tant som tycker det drar kallt och behöver polotröjor och halsdukar även på sommarn. Dessutom har jag idag på mig tre par sockar (ett par tjocksockar), tofflor, leggings, träningsbyxor, en kortärmad t-shirt, långärmad polotröja, svettiströja och fleecejackan och halsduken - fattas bara mössa och vantar (jag har ett par "datorvantar" utan fingertoppar om det blir riktigt illa). Får väl göra mig en kopp te i kväll och se om jag får upp värmen så pass att jag kan ta av mig nåt lager innan jag lägger mig i sängen ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...