22 juni 2011

Nya bokmärken

Några nya bokmärken för lässtunderna i hängmattan - dessa bokmärken blåser inte bort! - ifall det inte ska regna hela sommarna (fast då får man väl ligga i soffan och läsa). Själv har jag för övrigt ingen hängmatta - min tomt är förmodligen den enda i Boliden som inte har ett endaste träd att fästa en hängmatta i! Ingen skugga heller att hålla sig under! Alla runt omkring har gigantiska björkar och diverse andra träd. Jag köpte några syrenplantor när jag flyttade hit men jag hinner antingen avlida eller flytta härifrån innan dom ens kan kallas buskar! Nu är väl syrener inte heller nåt att hänga upp en hängmatta på, så för det får jag väl köpa en sån där med ställning, som man inte behöver träd till - och så får jag fälla upp parasollen. Visst, jag vet, jag är ingen utemänniska över huvud taget, men jag önskar att jag var ...
Fast böcker läser jag i alla fall - lite här och där (även på toa) ...
De här två bokmärkena är riktiga konstverk - med en delfin resp. kolibri. Som de första bokmärkena jag visade har de en ögla där man kan sätta ett hänge. Kolla här hur bokmärkena används.
De är stora dessa två, ca 12 cm (glömde mäta, men nåt sånt) och de kostar 14 kr st.
 Sjöjungfrun är också mycket fin och elegant strömlinjeformad när hon dyker ner i boken. Hon är 8,2 cm lång och kostar 10 kr.
Jag gjorde ett hänge med små seed beads och delfinberlocken med "vattendroppen".
Och så ett slätt slingrigt bokmärke för dig som är mer sparsmakad. Fast även om själva bokmärket är diskret så kan man ju göra ett mer färgstarkt hänge, som det här med mirakelpärlor och en akrylpärla med silverprickar (finns i flera färger). Det här bokmärket är 8,5 cm långt och kostar 6 kr/st.
Alla bokmärken är av tibetsilver och därmed nickefria.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...