Länkar till pysselinspiration

Idéer kan man inte få för mycket av ... eller? Jo, det kan man - om man vill göra ALLT och varken tiden eller orken räcker till, då kan man ju bli lite frustrerad. Men ändå vill man (åtminstone jag) ha mera ... Här är några sajter jag hittat som tillhandahåller idéer och inspiration och "gör så här"-instruktioner för allt möjligt pyssel.
För den allergiska hundälskaren - sticka en hund!


Okej, det är förstås inte riktigt detsamma som en livs levande hund, men visst är den här corgien gullig! Den hittade jag på Cut out + keep men stickbeskrivning kan köpas hos knityourowndog.com. Cut out + keep har pyssel i en mängd kategorier - jag hittade de här knappblommorna där också.
Klicka på bilden så kommer du till beskrivningen.
Wiki How kan man också hitta inspiration och beskrivningar till massor av pyssel. Ett minidockhus (1-rummare) t.ex.
Eller varför inte göra bordstabletter av löv, med hjälp av självhäftande plast.
Hos Sister's Stuff hittade jag denna idé - en tavla av färgade risgryn ...
... och uppiffade flipflops ...


Spegel med bestick. Beskrivning finns hos flamingotoes.
En annan spegel med avsågade plaströr hittade jag hos Spunky Junky, liksom ett annat användningsområde för gamla bestick ...

Hur man viker origamilöv kan du lära dig här hos bloomize.

Den här läckra väskan finns hos The Royal Sisters, och en sån måste jag ju försöka göra - vilka härliga färger! Där finns en massa annat virkat också, och beskrivning på t.ex denna lilla blomma med steg för steg-bilder - tur det, för jag är inte bevandrad i engelskspråkiga virkbeskrivningar ...
Till några av idéerna här ovan, hittade jag via Pinterest där man kan hitta MASSOR! med inspiration.

Strumpor och sockar nöter man ju upp foten på medan skaften oftast är hela. Och är det då några roliga sockar med mönstrade skaft, så är det ju synd att slänga dom, eller hur? Här är en idé för sockskaft som jag hittade på JC's Loft - vaser (ev. ljuslyktor) av burkar och glas.

Där hittade jag också den roliga spegeln med färgglada ägg - den passar nog året runt och inte bara till påsk!

Hos Bo Bunny finns scrapbooking och annat papperspyssel, t.ex. fjärlismobilen med prismor.
Nu har ju hon förstås en stans för att stansa ut fjärilarna, men det går ju att klippa för hand - de behöver ju inte alls vara "prefekta" och så kan man ju göra dem i olika storlek. De är ju dubbla med tråden emellan och enklaste sätt att fästa dem borde vara att använda dubbelhäftande tejp som ju fäster på både tråden och pappret. Börja med att trä några pärlor på varje tråd och knyt en knut under varje så de kommer på lagom avstånd så fjärilarna ryms. Här är trådarna fästade upptill på en rund ring av papper men man kan ju lika gärna hänga upp på t. ex. en blompinne (ungefär som påskmobilen jag gjorde).

childmade kan man hitta hundratals idéer ...

Nu har ju jag aldrig förstått vitsen med att hänga saker i backspegeln (borde skymma sikten menar jag), men här är i alla fall ett alternativ till fluffiga tärningar - Rubiks kub - även användbar som mjuk leksak, färgerna borde tilltala en bebis. Och på temat barn och bilar har vi också det här "bilbältet" - ett sätt att hålla reda på både leksaker och mellanmål ...
Lite smyckeinspiration måste jag väl också få med.
Fina örhängen av små pärlor (seed beads) - steg för steg-instruktioner med bilder finns hos beadingtimes, liksom dessa örhängen ...
som är virade med färgad koppartråd som jag råkar ha - jag får prova att göra ett par såna.

Nu har du lite pysselidéer för de gråruggiga sommardagarna då inte badstranden känns så lockande ...

Read Comments

0 kommentarer: