Halsband med tvinnad ring och tigerhuvud

 Det här är också ett resultat av mina städningsförsök. Efter det där armbandet med tvinnade ringar, så låg det kvar en ring på bordet, och en tigerhuvudberlock. De passade ihop tyckte jag och bestämde mig för att också sätta ihop dom. Det blev ett par bindringar för att fästa tigerhuvudet på ringen. Sen blev det lite funderande om hur jag skulle göra själva halsbandet och fästa ringen. Jag ville inte bara sätta ringen på någon rem eller kedja, utan jag ville ha så här med två delar. Det skulle ha varit enklast att använda en kedja men det kändes som det blev för mycket metall, lite för kallt. En svart mockarem kändes mer rätt, mjukare och varmare. Men jag ville inte ha remmen dubbel så jag behövde göra någon sorts fästanordning. Det kunde ha gått med spiralfästen men jag ville ha något diskretare. Så det blev ovala bindringar som jag klämde ihop om remmen. Det blev inte så tokigt.
I remmarnas andra ändar satte jag i alla fall spiralfästen som jag kunde fästa togglelåset i. Jag valde förstås just detta lås för att det påminner lite om ringen i hänget.

Read Comments

0 kommentarer: