22 juni 2011

Cat´s eye och kopparkantade pärlor

 Kolla dessa smaskiga karameller! Risformade cat´s eyepärlor 12x7mm stora. De finns i ett otal osorterade färger (vill du beställa online så skriv vilken/vilka färger du vill ha, så ser jag om det finns) och kostar 2 kr/st.
Uppdatering 120206: Nu har jag också en mindre variant av dessa cat´s eye-ris - de är 8x6mm och kostar 1 kr/st
Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att jag skulle kolla upp vad jag har av cat´s eye och jag tittade igenom lådan idag. Det jag har är runda 4mm (50 öre), 6mm (1 kr) och 8mm - även 8mm som är lite facetterade (2 kr) - de finns i olika färger.
Sen har jag några 6mm kuber mixade ljusa färger och bleklila och turkosa. Och så de stora tvåradiga. Dessutom har jag ju några fina hjärtformade hängen.
Platta glaspärlor med kopparpläterad kant. De är 14x12mm stora och finns i färgerna du ser på bilden - gul, turkosblå, ljusljusrosa och vinfärgade. De kostar 2 kr/st. Andra metallpläterade finns här, här och här.

De här silverpläterade bumlingarna är ca 13mm stora. De var inte riktigt som de såg ut på bilden när jag beställde dom - det var inte samma färger och väldigt ojämt antal av vardera färgen, så jag är lite besviken på det. Men  några blåa nyanser (några få vita och bara tre röda) och den som ser svart ut är topasfärgad när ljuset faller genom. Lite festliga är dom ju ändå och nåt armband eller halsband blir det säkert. De kostar 1,50/st.
Andra stora pärlor finns här (med länkar till flera inlägg längst ner).

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...