20 maj 2011

Armband med sammetspärlor

Svarta sammetspärlor har jag ju sedan tidigare. Nu har jag också mörklila (nästan svart) och chockrosa. De är som de svarta 12mm stora och med 1mm hål
Jag gjorde tre armband med vardera färgen och med olika mellandelar. Alla är trädda på elastisk tråd.
Till de chockrosa sammetspärlorna tog jag guldfärgade snöflingedaisies som jag satte tre och tre mellan pärlorna.

Till de mörklila använde jag små pärlhattar (phts65) närmast pärlorna och två daisies (nr 1) emellan.

Till de svarta använde jag större pärlhattar (phts100) och några nya strassmellandelar som är fyrkantiga.
Fler färger och armband hittar du här och här.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...