22 apr. 2011

Tisdagens påhitt

Egentligen hade jag inte tid för något eget pysslande i tisdags, det var faktiskt ganska fullt upp i butiken - ända till halv åtta!. Men några minuter här och var blev det. Och jag gjorde några enkla armband med akrylberlocker. 

 Det översta armbandet består av en kedja gjord av splitringar och bindringar. (En sådan kedja gjorde jag också till ett annat armband.) På den satte jag akrylberlocker och iriserande akryldroppar. Berlockerna satte jag direkt på bindringarna i kedjan och till dropparna använde jag större bindringar som gick att få genom hålet upptill på droppen.
Det andra armbandet är en kedja hopsatt av akrylberlocker/länkar med två öglor, och bindringar. Det finns även runda såna här berlocker/länkar och hjärtformade (har jag inte så många av). Sen behövdes det ju bara ett lås.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...