18 apr. 2011

Magnetarmband 2 x Gunilla

Nu har min gästdesigner och väninna Gunilla fått smak för magnetarmband, hon gjorde ju ett tidigare och här är två till (+ ett som jag gjorde).
Påskgodisarmband! Här är det svarta magnetpärlor, färgglada träpärlor och små daisies + en handmade-berlock.
Det här blev ju helhäftigt! Bruna magnetpärlor, mirakelpärlor i rött/orange/brunt och avlånga tibetsilvermellandelar. Och som avslutning tre berlocker som sätts fast med små klolås (så de kan plockas av och bytas ut). Det är två händer (jag har bara högerhänder) och ett ansikte (dubbelsidigt) med en pärlhatt (phkjol 10x12) ovanpå, monterat på en pinne. Ansiktet är 12x10mm och kostar 2,50/st. Händerna är 19x10mm (inkl ögla) och kostar 3 kr/st.
Medan Gunilla gjorde påskarmbandet gjorde jag ett i vitt och silver. Egentligen är ju Gunillas armband mer min stil eftersom jag gillar färg, men ibland kan jag ju vara mer diskret och stilren också. Fast för att det här ska göra sig så ska det nog sitta på en mer mörkhyad arm eller någon som åtminstone har anlag för att få lite solbränna, inte någon bleksiktig solskygg sommarfobiker som jag (men det finns ju fusksolbränna). Jag använde (förutom vita magnetpärlor), vita 6mm glaspärlor, silverspiraler och små daisies. Alla armbanden är trädda på plastad metalltråd - smyckewire.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...