23 mars 2011

Bokmärke av tibetsilver

Till dig själv, eller som present till en annan bokläsare - gör ett personligt och annorlunda bokmärke.
 Det här bokmärket är av tibetsilver, ca 87mm långt och kostar 7 kr/st. Det har ett hål i krokens ände där man kan fästa ett hänge. Jag gjorde ett hänge av små pärlor och kokopelliberlocken.
 Den långa delen av bokmärket sätter man in i boken och lägger kroken på utsidan av bokryggen.
Boken som skymtar är min egen bok "Det Godas och det Sannas makt" som kan läsas i sin helhet (kapitel för kapitel) på min (försummade) skrivarblogg. Jag har nu i alla fall flyttat om kapitlen/inläggen så de kommer i den ordning de ska läsas.
För mer lättsmält läsning finns novellsamlingen "Hur ska det sluta?" och jag får nu skärpa till mej och skriva sista delen - det skulle ha varit gjort i december ...

Uppdatering 22/6 2011: Fler bokmärken.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...