25 feb. 2011

Virkinspiration

Jag har inte satt igång med mitt stora virkprojekt än (håller fortfarande på med toffelexperiment). En vårjacka tänkte jag göra, men har inte bestämt vare sig färg eller stil än. Om jag lämnar det ett tag till, i tanken att det är långt kvar till vårtemperaturer då man överlever i en virkad jacka, då kanske det snabbare blir vår och sommar - bara för att jag som vanligt ska upptäcka att jag hann inte göra det jag skulle innan ...
"Tant Grön" (Eva) låter sig dock inte hindras av vare sig svinkyla eller stora snödrivor, för att skapa ett somrigt halsband. Visst är det läckert!
Om du tittar noga så ser du att det är virkat på en kedja. Även om det är stora länkar så måste hon ha haft en riktigt spinkig virknål till detta! Just denna kedja (silver nr 5) blev det inget kvar av efter Evas senaste besök, men jag har några andra med stora länkar ifall du blir inspirerad att göra något eget i denna stil.
Lite sökningar runtom i den stora vida webben resulterade i dessa inspirationsbilder:
Rolig ugglemössa och käck vårmössa från Linda's Crafty Creations på Etsy.

 Söta barntofflor och en supersöt mössa från Angels Chest of Treasures

En virkad väska från Angelyarns.
Girlybunches på Folksy har detta halsbandshänge med en massa invirkade pärlor.
Katie's Corner på Folksy har också virkat ett halsband med blommor. Evas är ju klart tjusigare, men det här kan ju vara för dig som är mindre ambitiös.

Tofflor av mormorsrutor från Granie Anie på Folksy. Nedre bilden visar undersidan, så man ser att det är en stor ruta som viks upp på översidan. Jag får nog pröva den här varianten.
Brosch (eller kanske halsbandshänge) från Leanne Woods Designs på Folksy. Perfekt projekt för alla småstumpar av garn, och ett gäng knappar. Jag har några broschnålar.
Ännu ett projekt för garnrester - en liten påse från Elvira Jane på Folksy.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...