31 dec. 2010

Slingrigt armband

 Det här är faktiskt inte så knepigt som det kanske ser ut. Om man bara håller reda på var i mönstret man befinner sig och inte glömmer nån pärla (som jag understundom gjorde) och inte trasslar ihop tråden (vilket jag gjorde alldeles i början, men sen lyckades jag hålla reda på den), så tar det nog inte så lång tid att knåpa ihop ett sånt här armband.
 Jag använde röda vaxade glaspärlor 6mm, röda bikoner (swarovskistil) 4mm (finns i ett flertal färger, men dom har jag visst glömt att lägga upp) och rosametallic seed beads. Toggle-låset finns här.
På den här bilden kan man nästan se hur det slingrar sig, men vill du ha en detaljerad beskrivning så finns den här. När man väl lärt sig finessen så kan man ju variera med olika storlekar och typer av pärlor - och naturligtvis i vilka färgkombinationer som helst.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...