26 nov. 2010

Sytips - Liten väska

Kanske en julklappsidé?
 Om du gillar att sy så kanske du ibland syr om gamla kläder - t.ex. gör en långärmad skjorta till en ärmlös (nu känns det inte direkt som om det är läge för ärmlösa skjortor, men det blir förhoppningsvis en sommar nästa år). Vad gör du då av de avklippta ärmarna? Jag hittade en gång resterna efter en jeansskjorta och det var ärmar med riktigt snygga manchetter med tryckknappar. Av den ena sydde jag en liten väska. Jag klippte av ärmen till lagom längd, la några veck (det var ganska vida ärmar) och så sydde jag ihop så det blev botten på väskan. Remmen är inte fastsydd utan knyts i två ringar som sitter på insidan, då kan längden enkelt regleras. Man kan också göra en hälla på baksidan om man vill sätta väskan på bältet.
En liten väska för mobil, nycklar, börs, smink eller vad man nu vill bära med sig. Eller gör en ögla i överkanten och häng upp den i badrummet/sovrummet/köket/hallen för småprylarna som annars dräller omkring.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...