27 nov. 2010

Maja L:s julask


Nu fick jag igång kameran igen, men jag höll inte på hitta de senaste bilderna för kameran hade ställt om datum till januari 2007! Men det var ju igår Maja Lundgren var här med sin mamma och en kompis. Och då gjorde Maja den här fina julasken. Jag fick ju sent omsider hem de här sexkantiga askarna och det här är den största (tror jag). Maja målade en blå himmel med metallicfärg och en jättefin julgran med akrylfärg. Och så dekorerade hon med paljetter, en stjärna och en ren. Runt kanten sattes ett band fast med dubbelhäftande tejp.
Idag hade jag sex "pysslingar" här och de gjorde bl.a. också askar (som jag inte hann fota), som målades och dekorerades med snäckor och tygblommor.
Strutformade askar som kan bli t. ex. julgranar finns också.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...